Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
D300 firmware upgrade A = 1.02
- Trådstartare mnilsson
- Start datum
jdandanell
Aktiv medlem
Det verkar inte vara så hemskt mycket som fixas av uppgraderingen. Nu kan jag inget om just uppgraderingar på kameraprogramvara men det känns lite tunnt med "buggfixar" och annat.
Är det överhuvutaget lönt att ladda ner denna om man tar bilder med slutartider snabbare än 8 sek?
Är det överhuvutaget lönt att ladda ner denna om man tar bilder med slutartider snabbare än 8 sek?
jdandanell
Aktiv medlem
Någon som vet om det fixas till andra saker än just det som de nämner på sidan?
"Firmwareuppdateringen löser det problem som i sällsynta fall innebär att vertikala band kan uppstå i bilder tagna med slutartider längre än 8 sekunder"
"Slutartider längre än 8 sek"?
"Sällsynta fall"?
Är det allt?
"Firmwareuppdateringen löser det problem som i sällsynta fall innebär att vertikala band kan uppstå i bilder tagna med slutartider längre än 8 sekunder"
"Slutartider längre än 8 sek"?
"Sällsynta fall"?
Är det allt?
Per
Aktiv medlem
jdandanell skrev:
Är det allt?
Vad saknar du?
(själv saknar jag skakreducering i huset, men det kommer nog i 1.04..)
Per
jdandanell
Aktiv medlem
Jämför man t.ex. med Pentax som släpper firmware som faktiskt utvecklar och buggfixar så låter D300-uppgraderingen lite "fattig".Per skrev:
Vad saknar du?
(själv saknar jag skakreducering i huset, men det kommer nog i 1.04..)
Per
Egentligen saknar jag inget som jag idag vet om men det verkar ändå lite mysko att göra en uppgradering av mjukvaran bara för ett litet fel som dessutom bara händer i "sällsynta fall" och med en fototeknik som inte är jättevanlig.
Nu kan det ju vara som så att kameran är felfri från början och då är det ju bara att glädjas över att man valt "rätt" system.
jdandanell
Aktiv medlem
Menar du på fullaste allvar att exponeringar över 8 sekunder tillhör någon av de vanliga fototeknikerna som man gör med en systemkamera idag?mnilsson skrev:
Vad är ovanligt med exponeringar över 8 sek?
Dessutom var det ett fel i "sällsynta fall" som uppgraderingen skulle fixa.
Skit samma, lås tråden eller plocka bort skiten. Jag orkar inte dividera med personer som bevisligen inte vill tillföra något till sakfrågan.
Janne B
Aktiv medlem
Så då menar du Jonas att det gått prestige i buggfixar. Nikon skulle således resonera, -faan grabbar kameran var så bra från början att vi inte har några buggfixar-skall vi skita i den enda lilla vi har, eller skall vi hitta på några andra för att vara lika bra som Canon
Mvh
JB
Mvh
JB
pojakobsson
Aktiv medlem
En intressant diskussion som alltid dyker upp förr äller senare.
Är det någon, mer än programmeraren, som egentligen vet VAD som ingår i uppdateringen? Det kan ju vara en hel del små, små förbättringar som vi om två-tre veckor bara upplever som att vi plötsligt tagit ytterligare två steg uppåt på inlärningskurvan om konsten att hantera D300.
Är det någon som har koll på hur mycket programvara verkstaden byter i bilen varje gång den är inne på service? Sånna uppdateringar är mer regel än undantag idag och bilen gick ju som en klocka redan innan verkstadsbesöket. "dom byter ju bara olja och filer".
Vart vill jag komma med detta inlägg? Jo till slutsatsen att om ett företag skickar ut en uppdaterad programvara så är det lika bra att lägga in den. Dom jobbar ju knappast i onödan med att ta fram uppgraderingar, all arbetstid kostar pengar.
Men; PR-förlusten knutet till att kameror börjar skickas in på rep är betydligt kostsammare.
Är det någon, mer än programmeraren, som egentligen vet VAD som ingår i uppdateringen? Det kan ju vara en hel del små, små förbättringar som vi om två-tre veckor bara upplever som att vi plötsligt tagit ytterligare två steg uppåt på inlärningskurvan om konsten att hantera D300.
Är det någon som har koll på hur mycket programvara verkstaden byter i bilen varje gång den är inne på service? Sånna uppdateringar är mer regel än undantag idag och bilen gick ju som en klocka redan innan verkstadsbesöket. "dom byter ju bara olja och filer".
Vart vill jag komma med detta inlägg? Jo till slutsatsen att om ett företag skickar ut en uppdaterad programvara så är det lika bra att lägga in den. Dom jobbar ju knappast i onödan med att ta fram uppgraderingar, all arbetstid kostar pengar.
Men; PR-förlusten knutet till att kameror börjar skickas in på rep är betydligt kostsammare.
Nikonetha
Aktiv medlem
Hmm, då kommer en kanske dum fråga..Hur gör jag?
Letar jag fram sladden mellan kameran och datorn och ansluter, eller kan jag läsa ner uppdateringen på ett minneskort och"dutta" in det i kameran.
Om jag nu använder sladden och ansluter kameran till datorn.. behöver jag installera något program för att datorn skall hitta kameran?
Ja, jag vet, det är dumma frågor, men jag är sådär hopplöst okunnig om allt sådant här
Letar jag fram sladden mellan kameran och datorn och ansluter, eller kan jag läsa ner uppdateringen på ett minneskort och"dutta" in det i kameran.
Om jag nu använder sladden och ansluter kameran till datorn.. behöver jag installera något program för att datorn skall hitta kameran?
Ja, jag vet, det är dumma frågor, men jag är sådär hopplöst okunnig om allt sådant här
furo
Aktiv medlem
Det här är en steg för steg beskrivningGersemi skrev:
Hur gör jag?
http://www.nikon-euro.com/kdb/en/2008/23772/d300_win_en.html