Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200's Chassi kvalité?

Produkter
(logga in för att koppla)

oddfellow

Medlem
Hur bra är Chassit på en d200 tätat tror ni? skulle vara intressant att höra från någon som verkligen testat gränserna för vad den klarar. Någon som sprungit omkring i en öken eller stått i spörengn?

jag har tappat min i backen ett par ggr utan problem, min sb600 knäcktes på mitten dock.

mvh//erik

Jag har varit i spöregn med min D200 under en kort period. Torkade av den såfort jag kom in i bilen. Har hänt några gånger. Spillde Hwhila på den en gång också, kolsyrat vatten :) And still going strong. Läste någon som hade lagt den i snö för och testa batteriet

Jag har fått en del regn på min och den klarade sig fint. Det känns bra att jag har vädertätad optik också (17-55 och 70-200).

Runt fyra timmar i lätt regn klarade min utan problem, den fick dock lite skydd av kepsen jag hade på mig...
Min gamla 80-200/2,8 fick dock in och vila i värmen då den fick kondens på insidan av frontlinsen.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto