Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 och belysning till kontrollpanelen

Produkter
(logga in för att koppla)

johanfk

Aktiv medlem
Jag har försökt söka efter svaret i handboken, men ack.

Vet någon hur man ställer in så att kontrollpanelen(alltså displayen på ovansidan till höger på kameran) är LCD-belyst längre tid än vad exponeringsmätaren är aktiv, alternativt att en tänds då man trycker ner exponeringsknappen. Det var ju möjligt på D100(har jag för mig?!) och det känns oklokt att ta bort den egenskapen.

Tacksam för svar.

Vänligen / Johan

det finns väl på on/offratten två olika lägen där det ena är att lcdpanelen är tänd om jag minns rätt

Mig veterligt finns endast de två meny-alternativen att du använder on/off-vredets belysning eller vilken-knapp-som-helst-belysning som bägge resulterar i att displayen är tänd under exponeringsperioden.
mvh/Christian

Christian Hollmann skrev:
Mig veterligt finns endast de två meny-alternativen att du använder on/off-vredets belysning eller vilken-knapp-som-helst-belysning som bägge resulterar i att displayen är tänd under exponeringsperioden.
mvh/Christian

Tack,

Var i menyerna finner jag inställningen till vilken-knapp-som-helst-belysningen?

/Johan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto