Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200+8GB ExtremeIII?

Produkter
(logga in för att koppla)

mlondahl1

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en D200 och behöver utöka minneskortskapaciteten inför sommaren. Nu har jag ett 2GB Extreme III kort som jag är väldigt nöjd med. I manualen står det att kameran ät testad upp till 4GB extreme III, men när de nu är så billiga funderar jag på ett 8GB-kort. Någon som vet hur detta fungerar med kameran? Vore ju trist att lägga mer pengar på ett kort som inte visar sig fungera. Tacksam för all hjälp och snabba svar!
 
Jag har en D200 och ett 12GB Extreme III. Det har funkat utmärkt än så länge. Har dock inte lyckats fylla kortet ännu så jag kan inte fullt ut garantera de sista gigen ;)
 
Jag kör den med ett Sandisk 8gb Ultra II kort (dvs inte Extreme III) och det har fungerat hur bra som helst, till sista bild.
 
Jag kör hellre med två x 4 GB pga av säkerhetsskäl. Havererar ett kort så blir jag i alla fall inte av med alla bilder.
//Leif
 
Leif, å andra sidan ökar risken att något händer med 2 kort. Dubbla exponeringen så att säga...

Det är som vanligt en avvägning mellan minskad risk+ökad impact eller det omvända.
 
freka586 skrev:
Jag har en D200 och ett 12GB Extreme III. Det har funkat utmärkt än så länge. Har dock inte lyckats fylla kortet ännu så jag kan inte fullt ut garantera de sista gigen ;)

det funkar lysande. Den räknar hela tiden om antalet kort vartefter man tar så den fyller även de gig som inte visas från början i displayen.
 
Jag kan konfirmera att mitt 8Gb SanDisk Extreme III fungerar utmärkt i min D200 om någon fortfarande var intresserad.

/David
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.