ANNONS
Annons

D1x hänger sig vid överföring via firewire

Produkter
(logga in för att koppla)

tomasbz

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle höra om det var någon mera som hade samma problem, lr om det är specifikt för min kamera..

Först brukade det hända med nef filer, sen nu med Jpeg...

Det är vid överföringen med Picture projekt, som den tex bara kan sluta ta emot bilder mitt i transfer protokollet, medan överföring håller på..

Kan tex stanna på 21 tex av 26, och bildöverföringen avstannar..

Dom resterande 5 ligger dock kvar på minneskortet, och får föras om en gång till..

Detta är när firewire sladden är ansluten...

/ Med vh Tomas

Bytte till Nikon view, och nu verkar det fungera bra...

Varför har jag inte kört på detta tidigare än Picture project??

Passar mig mycket bätte.

Kan bara meddela att ca 800 foton nu gått utan ett "upphäng" med Nikon View..

800 med senaste uppdateringen av Picture projekt här hos mig hade säkert betydigt 10-50 avbrutna överföringar...

Så om någon stöter på samma fenomen hoppas jag att denna tråden kan vara till någon hjälp..

kan ju vara en massa andra faktorer som spelar in, men, men...

Ps: Det var sista uppdateringen i PCP, kommer inte ihåg riktigt vilken, och jag kan skriva fel nu, men har för mig att det var 1.5..

Senast ändrad:
Har fungerat UTAN 1 prob ca 5000 exponeringar..

Nu i går så tankade jag Nikon View versionen från svenska Nikons sida (inte Asien denna gång)..

Installerade om View..

Och ta mig fan, nu tog det mig ca 20 överföringar att få över 70 foton (hängde sig hela tiden)..

Det måste vara väldigt underliga omständigheter att mina program från svenska nikon site knasar..

men man kan vinna på triss oxå...

Som vanligt som kund hos svenska Nikon känner man sig misstrodd och inte tagen på allvar.

Så jag skickar inte in den..

FAN.....

Är det någon som vet ett alternativt "överföringsprogram" från d1x till pcn?

Förutom Pictureprojekt och Nikon View, via firewire?

Försöker utesluta faktorer..

Har det..

Dock bara gamla usb..

Det är väl mest oxå för att jag är så förbannat envis, och vill ta reda på varför kameran strular..

Om jag skulle vilja sälja den nån gång, så kan jag inte göra det i vetskapen om att det är nåt strul, sen känns det inte roligt att plåta med nåt man kanske anar att det är en defekt på.

Men visst funkar det problemfritt med kortläsare även här..

Gillar inte det där med att plocka i och ur minneskort ur kameran, får vibbar om omfattande slitage efter en tid, med glapp och småstrul som följd..

Det är ett hål för sladden, och jag ska få det att funka. Det får kosta mig en service om det är så, sen säljer jag kameran (efter service)..

Slutare är nyligen bytt, genomgången, bytt gummikläder. DETTA STÖR MIG..

Haha...

ps: Annars är den 110% helt felfri, vad jag märkt..

Ibland känner man sig som en tafatt Betty Spaghetti i det binära träsket..

Bilagor

• ahhhhhh.jpg
    ahhhhhh.jpg
    41.5 KB · Visningar: 174
Nu rasade cmd ratten av när jag satt vid köksbordet..

Så nu måste den iväg på rep. Då passar jag på att ha det andra fixat oxå..

Borde inte detta kunna gå på hemförsäkringen??

Nån som vet..

Ville bara tala om att min nya Canon uppför sig precis likadant genom firewire som Nikonen gjorde. Så slutsatsen>

INGET STRUL PÅ KAMERAN...

Bovet i dramat..

Zonet zun 3200

Bytte kortet (pcmcia) idag, och VOILA....

Nu kan jag äntligen avsluta detta ämnet, hoppas det kan vara till hjälp för nån annan..

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto