Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D100 med vertikalgrepp...problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke30AF

Aktiv medlem
Har sökt på detta forumet men hittade inget svar.

Skulle i helgen fota en del, och då laddade jag naturligtvis batterierna innan avresan. När jag plockar upp kameran för att fota visade batteriindikatorn att batteriet var tomt! Inga problem tänkte jag och satte i mitt 2:a batteri. Det indikerade också att det var tomt! När jag senare försökte ladda batterierna så indikerade laddaren att båda batterierna (EN-EL3) var uppladdade och testade att sätta i dom i vertikalgreppet, men det indikerade att de var tomma... :(
Efter att jag monterat av batterigreppet så fungerade åter kameran med full batteristyrka i indikatorn! Batterigreppet är bara 3 veckor gammalt och jag undrar om någon annan råkat ut för detta? Kan man fixa detta själv?
Vill inte lämna bort kamera och batterigrepp innan semestern eftersom jag riskerar att bli utan kamera i sommar.(På service)

Hur är kameran när du fotar med den då ?
Går det inte för att den säger att batteriet är slut ?

Det är precis som när man har tomt batteri.
Testade ikväll att montera på greppet och testade med både ett och två batterier.
Innan jag monterade greppet så var batteristapeln på max och sedan när greppet monterats så var det tomt, både med ett och två batterier. (EN-EL3)
Tog bort greppet och monterade det igen, och då fungerar det! Det verkar ju vara något som gör att det bara fungerar ibland, så jag skulle vara tacksam om någon annan kunde meddela om de haft samma problem.
Det är ju ganska nytt så det måste ju gå att skicka enbart greppet på garantireparation/utbyte om det skulle vara dåligt. Skall ju fungera längre än 3 veckor när Nikon har sådant hutlöst pris som 3995:- för ett batterigrepp. (Tur man inte betalade det!)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto