Annons

Dörr Adventure Icebreaker Small

Produkter
(logga in för att koppla)

boppen

Aktiv medlem
Hallå!

Kikar efter en ryggsäck då den axelväska jag har idag blir för tung när man bär den länge. Och Icebreaker verkar ju vara en prisvärd ryggsäck, men jag hittar inga diskussioner eller någon som har den i Small. De flesta som har Medium skriver ju nämligen att den är väldigt stor ;-) Vore kul att höra lite kommentarer från någon som har eller sett en small. Hade ju gärnat velat få plats med hus med 70-200, 1 eller 2 till objektiv, kanske blixt och så en dator (12").
Det jag tycker verkar vara till Icebreakerns nackdel är att flera säger att det är lite krångligt att få ut kameran ...

/Lars

Du har kanske redan läst denna tråd, men om inte finns där en bild på min MEDIUM. Borde inte vara några problem att få i din utrustning i en small.
Min förra dator (36x27cm/15,4") gick ner ganska precis.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=107106&highlight=icebreaker

Att folk klagar på att det är många dragkedjor innan man kommer till kameran tror jag beror på handhavandefel.

Själva huvudfacket med inredning är byggt som en kassett som går att ta ut ur själva ryggsäcken (om man vill använda ryggsäcken till något annat e.d.). Kassetten har således en egen dragkedja till sitt lock. Sen har ju naturligtvis själva ryggsäcken en egen dragkedja, vilket gör att det finns TVÅ kedjor.

Har man kassetten i ryggsäcken är det meningen att man skall fästa kassettens lock i ryggsäckens lock med de kardborrar som finns, och vips är det bara EN dragkedja man behöver använda.
Det tog ett tag innan jag själv förstod detta, vilket får mig att misstänkta att det är detta som många klagar över.

Aaah ... en dragkedja lät ju betydligt smidigare än två ;-) Ska försöka kika lite på konkurrenterna lokalt här iallfall så får vi se vad det blir. Tack å bock för input!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto