Annons

Döda pixlar Canon EOS 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

Pelle Punk

Avslutat medlemskap
Äntligen var det dax att införskaffa en ny kamera,kilade iväg till foto affären och köpte en 40D,kom hem,packade upp,laddade batteriet och efter en timmes nagelbitande var det dax för att dra igång den!Tog ett par bilder och såg ganska snabbt ett det fanns en "het"eller"död"pixel på LCD displayen,som det talas om dessa dagar.Åkte tillbaka dagen efter och lämnade in kameran och det skulle inte vara något problem,jag skulle få en ny!En dryg vecka har gått nu....ska ringa dom imorgon och höra hur det går egentligen,lite ivrig att använda den nu kan man säga.
Någon som har eller har haft liknande problem?
Mvh.

Jag hade problem med många segment i sökardisplayen inte fungerade. Åkte tillbaka till butiken nästa dag och som tur var hade dom fler kameror på hyllan. Jag fick en ny direkt. Tack YFO i Malmö.

Jasså det var inga problem?
Jag fick tillbaka kameran idag och till min förvåning fanns felet kvar trots att både canon och återförsäljaren hade konstaterat att det inte fanns något pixel fel,ska ringa dom imorgon igen,tycker det är under all kritik att man ska godkänna pixel fel som en del hävdar,speciellt om den är "Dead on arrival"
Börjar surna till nu...

Du får väl kolla upp vad Canon har för "pixelpolicy" på sin LCD-display.

Men ett löfte är ju ett löfte. Har de i butiken lovat att fixa det, skall dom göra det oavsett !

Det är i dessa lägen det är smart att köpa i butik med öppet köp. Är det pixelfel, så lämnar man bara tillbaka kameran... slipper man hävda garanti osv.

Tack för svaren!
Lämnade in den för ett par dagar sen nu och
det verkar som jag ska få en ny återigen....får väl se hur det blir med det...dom är tydligen slut så man får väl vänta ett par dagar till,man är ju lite sugen att börja använda den!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar