Annons

Död pixel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Starwid

Medlem
Hej

Jag upptäckte igår till min förskräckelse att mina bilder har en röd prick i ena hörnet.. det ser ut som när en TV har en död pixel. Jag använder en 400d, så när jag såg detta gick jag igenom massa bilder och såg att det är en röd prick på samma ställe på alla bilder.. Jag har sett detta förut, då jag tittat igenom bilderna direkt i kameran, men nu har jag tittat på datorn (och det är inte datorskärmen som har felet).. Min fråga är om en SLR kamera kan ha en död pixel, på t.ex. sensorn..? Eller kan det vara objektivet (använder ett 18-200, sigma)?

Jag är oerhört tacksam för alla svar, tankar och idéer!

Ha en fortsatt grym vårdag (eller kanske sommat t.o.m)!

Mvh

Rickard
 
Hej

Jag upptäckte igår till min förskräckelse att mina bilder har en röd prick i ena hörnet.. det ser ut som när en TV har en död pixel. Jag använder en 400d, så när jag såg detta gick jag igenom massa bilder och såg att det är en röd prick på samma ställe på alla bilder.. Jag har sett detta förut, då jag tittat igenom bilderna direkt i kameran, men nu har jag tittat på datorn (och det är inte datorskärmen som har felet).. Min fråga är om en SLR kamera kan ha en död pixel, på t.ex. sensorn..? Eller kan det vara objektivet (använder ett 18-200, sigma)?

Jag är oerhört tacksam för alla svar, tankar och idéer!

Ha en fortsatt grym vårdag (eller kanske sommat t.o.m)!

Mvh

Rickard

Kolla lite i de olika forumen, det är ett vanligt fel. Det är inte objektivet.
 
Jo jag har redan kollat igenom många forum och trådar men finner inget svar, så det var därför jag skapade ett inlägg =) Men det är ingen som har något svar?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.