Annons

Dæmpa speglesmællandet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chewbacca

Aktiv medlem
Hej,
jag tycker att min kamera smæller lite væl høgt nær jag fotar. Det ær speciellt størande i naturen nær man smyger på djur. Kan man på något sætt dæmpa detta genom att sætta på en smal remsa skumgummi eller nått i kanten på spegeln? kanske ræcker det med en liten remsa som ligger i frånten å gør att inte spegeln blir helt uppfællt.

Eller kommer ljudet från nær den går ner igen?

Har någon åsikter om detta?

Hej Patrik

Jag kollade min Nikon EM, den låter faktiskt mer när spegeln slår ner igen. Det kan dock bero på att jag nyligen monterat en ny bit spegeldämpnings skummgummi. Om du har en äldre kamera kan du ju prova att montera en ny skummgummiremsa. Man kan köpa material på Ebay(som jag har gjort).

MVH

Alexander

Chewbacca skrev:
Hej,
jag tycker att min kamera smæller lite væl høgt nær jag fotar. Det ær speciellt størande i naturen nær man smyger på djur. Kan man på något sætt dæmpa detta genom att sætta på en smal remsa skumgummi eller nått i kanten på spegeln? kanske ræcker det med en liten remsa som ligger i frånten å gør att inte spegeln blir helt uppfællt.

Eller kommer ljudet från nær den går ner igen?

Har någon åsikter om detta?

Vilken kamera har du?

japp jag har en k10d.
har æven en gammal chinon som jag tænkte pilla på nær jag kommer hem om en vecka. det får bli min testkamera nær det gæller nya idèer :D

Finns det færdiga tillsatser att køpa månne?

ja det dær ser ut som något som kan vara bra.

det blir nog pilligt och kanske kan det bli ljusinslæpp istællet før smællande.

jag återkommer nær jag har meckat lite med kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar