Annons

Dåligt fotosidan....

Produkter
(logga in för att koppla)

tomasbz

Aktiv medlem
En sak som stört mig länge, och nu vill jag säga det..

Som guldmedlem och med en möjlighet till portfolie blir man glad, nu är det bara 1 sak..

Det som håller mig borta från att ha några foton i min portfolio är pxl storleken på fotona som man får lov att krympa dom till. Jag vet inte om jag pratar för mig själv, men (kommer inte ihåg exakt vad siffran var 500, 600?)..

För att foton ska komma till rättvisa tycker jag att dom borde kunna vara upp till 1024..

I dom vanliga albumen går det ju att kräma på lite, men som portfolie innehavare är man förvisad till upphottade tumnaglar..

Jag tänker inte förnya min guld licens förrän detta är åtgärdat....

Skulle gärna använda mig av portfolion, men inte som det ser ut nu.....

Måste varit fler som reagerat på detta.

?????

1024 och en gräns på 350 kb??

Skulle sitta bra...

/ Tomas

Citerar>

Ladda upp bilderna
TIPS! Bilderna kommer att visas i MAX 600*600 pixels format, så ladda inte upp bilder i större format för att undvika automatisk förminskning (och därmed sämre kvalitet). Bilder i mindre storlek visas utan påverkan.

Och en portfolie ska ju vara en portolie, något man visar upp, ett ansikte utåt, men lite vad man kan åstakomma..

600 pxl..

Man ska ju inte ta för givet, att dom som kollar faktiskt har en lupp hemma, och en stor portion fantasi....

Fnys.....

Default är Förstora-länken avstängd, men som tillval kan man slå på och visa större bilder. Kolla Portfolio-profil, fliken Inställningar.

"Visa Förstora-knapp (stor bild kan visas, max 1024x1024) "

Jag noterar ditt önskemål om 350Kb, kan inte lova det (det är lite komplicerat) - men vi har iallafall ökat gränsen för alla bilder till 300Kb nyligen.

Oj vad lite man vet!

Den inställningen hade jag ingen aning om!

Jisses så frustrerad jag varit ibland över max 600 pixlar. Nu har jag inte behov av att lägga in alla bilder i större men vissa detaljrika motiv kräver helt klart mer än 600 pixlars storlek för att komma till sin rätt.

Den har inte varit med från början, vi lade till den någon gång i år. (Jo jag vet, vi skall bli bättre på att meddela nya funktioner och ändringar...)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto