ANNONS
Annons

Dålig service @ mk2 N

Produkter
(logga in för att koppla)

Laesk

Aktiv medlem
Jag vill bara få ut lite aggressioner mot Canon och Infocare workshop AB.

Nu har de gått 5 veckor sen jag skickade in min 1D mk2 N till Mölndal för service för bandning (ränder vid hög iso osv)

Canon i sin tur skickade den upp till Bromma - Infocare workshop för att reparationstiden skulle bli så kort som möjlig, tydligen för dom hade massvis å göra själva. Aja... men 5 veckor!

(tog kontakt med dem i torsdags, å då stod den fortfarande i kö för reparation)

blir ju galen snart... verkligen fel årstid för sånthär. Fast köpt mig en 400D att ha under tiden iaf...

Eller hur länge har ni behövt vänta när ni haft inne era hus/objektiv?

När jag hade väntat drygt 8 veckor på min 350D som var inne på rep, gav återförsäljaren jag köpt den hos mig en ny.

EF 28-70/2.8L i golvet x 2. Reperationstid, mindre än en vecka, båda gångerna.

Fast det kanske inte ska räknas, då jag glider i CPS-filen. Det är inte ofta, men när det väl behövs så funkar det.

Vad tråkigt att Canon saknar resurser. Det är alltid fel årstid att vara utan kamera. Hoppas man inte får något fel på sin Canon...

Vad är CPS för något?

/J

CPS=Canon Professional Service

En tjänst som yrkesfotografer har tillgång till, då de är i behov av sin utrustning för att kunna utföra sitt jobb.

Jeppe skrev:
CPS=Canon Professional Service

En tjänst som yrkesfotografer har tillgång till, då de är i behov av sin utrustning för att kunna utföra sitt jobb.

Sånna som dig som får oss vanliga svenssons att vänta i oändlighet :p

MrJ skrev:
Tack för tipset Jesper! :)

Nja, nu är det ju inget tips, utan avsett för de som jobbar med det. Kan tolkas som en snobbklubb, men det är det inte. Bara det att det är bra att ha om det krisar. Det finns en del krav som måste uppfyllas, t.ex. att merparten av ens inkomst måste komma från fotouppdrag. Alltså inget för privatpersoner eller entusiaster.

Laesk skrev:
Sånna som dig som får oss vanliga svenssons att vänta i oändlighet :p

Oja.. tillsammans med de hundratals som hittar "fel" på sina kameror... Digital hybris i 100% även kallad ;)
(Naturligtvis inte att förväxla med faktiska fel)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar