ANNONS
Annons

Då var det dags. Ny Kamera!

Produkter
(logga in för att koppla)

ISOflip

Avslutat medlemskap
Budgeten är 9000kr, nikon, canon, sony, eller pentax?

Vad tycker ni?
Och skriv helst inte bara "Canon" utan anledning.
Jag vill gärna veta varför ni tycker som ni gör.

Ska jag köpa ett kit, eller bara huset och köpa optiken separat?
Kitoptiken brukar väl lämna endel att önska?

Mvh

Du verkar ju ha en del KM-gluggar så då skall det väl mycket till om du byter till annat märke än Sony. Men vill du ha det snabbaste huset går väl tankarna till D70 eller lägsta brusnivån Canon eller lågt brus och stabilisering Pentax.

Nikon såklart ;)

Jag valde mellan Canon EOS300D och Nikon D70 Det va bara att klämma och känna på knapparna lite för att förstå att Nikon va överlägset smidigast, skönare att hålla i och inte alls lika Plastig som Canon. Eos 350D va löjligt liten, lillfingret hamnade under kameran och kändes väldigt obehaglig att hålla i, fördelen med den är att du kan ha batterigrepp, men då blir den ganska klumpig. en annan fördel med Nikon är att det fins massor av begagnade objektiv, och att du tom kan använda gamla manuella godingar till kameran. Bildkvaliten är det så liten skillnad på att man nästan helt kan utesluta den. pentax och sånt har jag inte använt å mycket, men känns för mej ganska ointressanta. Nikon är helt överlägsna när det gäller ergonomi, utseende och smidighet, så för mej va valet busenkelt //Maths

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar