ANNONS
Annons

Cykla till Sydafrika, med start maj/juni 2006?

Produkter
(logga in för att koppla)

ImCHEETAH

Aktiv medlem
Hej,

ska passa på att höra av även här i fotoforumet om någon är intresserad av detta:

Reskamrat sökes till cykling med början i maj/juni nästa år, från Stockholm med mål Kapstaden.

Trots färdmedlet är resan primärt inte någon fysisk/kroppslig utmaning, utan ett sätt att trots ganska schysst fart framåt kunna färdas nära människor o nära omgivningen. Därav tänker jag mig ett "humant" tempo på till en början kanske 50km/dag, 3-4 dgr per vecka, men senare närmare 100km/dag.

Färdväg: Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Spanien. Sedan över med färja till Marocko och söderut, om möjligt längs kusten. Alternativ vid halvdanna politiska lägen i t.ex. Liberia, Elfenbenskusten och Sierra Leone är att från Guinea cykla österut och följa Nigerfloden genom Mali och Niger, och till slut söderut till Nigeria.

Jag lägger ingen som helst prestige i att nå just Sydafrika – Kapstaden är mer ett mål i tanken än ett reéllt mål som till varje pris måste nås. Kommer jag så långt som till Ghana är jag mer än nöjd, och är det mycket folk o möta längs vägen väl nere i Västafrika så ser jag inget hinder till att stanna en vecka eller två i en by, etc.

Tält hela vägen, om möjligt dock Hospitalityclub.org emellanåt för dusch, tvätt o en skön säng! =)

Budget under hundralappen per dygn, förhoppningsvis långt under det men i Europa kan det vara svårt. Annars endast mat o reservdelar som kostar. Är i färd just nu med att söka sponsorer för en del utrustning, samt kanske även en del kringkostnader. Vore därför bra att spika reskamrat nu för att kunna ge ett säkrare ansikte utåt.

Är 23 år vid avresa o har tidigare luffat runt Östafrika o södra Afrika, samt cyklat två kortare resor - den ena till norska gränsen vid Grövelsjön och den andra genom Estland till Lettland. Mindre än 1000 km totalt.

Söker annan afrikaintresserad, som inte i huvudsak är intresserad av att cykla dit för det fysiska utan för att som jag nämnde ovan komma närmare människorna och omgivningen. Ålder, kön, fysik spelar ingen som helst roll. Är i behov av resekamrat mest för det sociala, och lite för säkerheten också.... är ingen ensamvarg precis... =)

Läs mer om mina tidigare resor på http://www.hejhopp.com

Det mesta ovan mkt flexibelt... är du på så kompromissar vi ihop resplan etc...

MVH /Peder

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar