Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CS4 kompatibelt med Snow Leopard?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag tänkte (äntligen) uppgradera mitt operativsystem från Leopard till Snow Leopard, men är rädd att det inte är kompatibelt med mitt CS4. Har någon erfarenhet eller kunskap om detta funkar?

Eftersom varken CS4 eller Snow Leopard är det senaste inom sina respektive områden, är det smartast att direkt satsa på tex CS6 ihop med Mountain Lion? (Och i så fall, måste man köpa mellanstegen - CS5 och Snow Leopard + Lion, för att komma till CS6 och Mountain Lion?)

Tacksam för hjälp!
/Zandra

De senaste versionerna av OS X köper/uppgraderar man via Apples AppStore som en nedladdning men den finns inte stöd för i Leopard (10.5) så du måste ändå först uppgradera till Snow Leopard (10.6) innan du eventuellt uppgraderar vidare.

Vad gäller vilka CS versioner som fungerar tillsammans med vilka OS X versioner så har jag ingen aning och jag tror nog det bästa är att ringa Adobe support direkt och fråga dom.

PS
Om du vill uppdatera till absolut senaste versionen av OS X så bör du kolla att din dator klarar att köra den, se längre ned under "Step 1" på denna sida, http://www.apple.com/osx/how-to-upgrade/
DS

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar