Annons

Crop av massa bilder samtidigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

tonycrona

Aktiv medlem
Vill ändra mina bilder till widescreen 16,9 istället för 4,3 som kameran tar dom i.
Har hittat ett program som jag gillar som fan: Photopro, men det hänger sig dock efter ca 20-40 bilder, testat flera relizer, ända som funkar är när man drar ner trail från deras hemsida men då blir de vattenstämpel på alla bilder.
Letar efter ett lika lätt program, inte Dpp, Lightroom, Ps, då jag tycker att dom är för avancerade.
Om ingen har en skit lätt guide på svenska ?
Det ska gå snappt och vara enkelt då jag ska göra om tusentals bilder.

Vill ändra mina bilder till widescreen 16,9 istället för 4,3 som kameran tar dom i.
Har hittat ett program som jag gillar som fan: Photopro, men det hänger sig dock efter ca 20-40 bilder, testat flera relizer, ända som funkar är när man drar ner trail från deras hemsida men då blir de vattenstämpel på alla bilder.
Letar efter ett lika lätt program, inte Dpp, Lightroom, Ps, då jag tycker att dom är för avancerade.
Om ingen har en skit lätt guide på svenska ?
Det ska gå snappt och vara enkelt då jag ska göra om tusentals bilder.
Tror det blir svårt att finna något enklare program än DPP för ändamålet. Alt+C beskär, kopiera och klistra in på alla bilder.

Tror det blir svårt att finna något enklare program än DPP för ändamålet. Alt+C beskär, kopiera och klistra in på alla bilder.

Men det ändras ju inget när man skriver in på x, y, widght. height osv, och ska man försöka klippa ut i bilden själv så kan man bara dra i hörnen, inte i mitten, helt cp.

Använd camera raw som ingår i photoshop.

Gå in i Bridge, leta upp mappen med bilder.
Markera alla du vill beskära
högeklicka, öppna i camera raw.

Markera alla.
Tryck på dee lille pilen under beskäringsverktyget.
Välj något preset eller ställ in egna förhållanden. Ändra upplösningen till det du vill ha den. Beskär en bild.
Resten beskärs exakt lika.
spara bilderna direkt från camera raw.
Tryck Done

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto