Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Creative Zen M 30Gb - eller annan mp3

Produkter
(logga in för att koppla)

MartLenn

Aktiv medlem
Hej!

Jag har sökt runt på forumet utan att egentligen hitta några svar på mina frågor.
Jag har bestämt mig för att skaffa en HD-baserad mp3-spelare med bildlagringsmöjligheter, och efter att läst diverse recensioner har jag nästan bestämt mig för en Creative Zen M 30Gb.
Finns det någon här på FS som har en dylik?
Innan jag köper den vill jag nämligen vara säker på att:

1)Den kan direktöverföra bilder från min 350D
2)Den går att ansluta till valfri dator via USB utan att man behöver installera någon programvara.

Är det någon som kan bekräfta/dementera detta?

Om det är någon som har tips på något annat att köpa istället är jag idel öra! Att kunna överföra bilder direkt från kameran är ett krav, men annars är jag egentligen mest ute efter en mp3-spelare så storlek m.m. spelar en viss roll.
 
Jag var också sugen på Zen M, men läste mig till slut till att den inte var kapabel att direkt kopiera filer från kameran, utan att det (eventuellt) skulle komma något slags (opraktiskt och skrymmande och antagligen alltid glömt hemma) tillbehör till den för att göra det möjligt. (parenteserna är mina gissningar)

Alltså struntade jag i den varianten så länge.
 
Nej och nej. Du behöver en spelare med USB Host om det ska fungera smärtfritt till båda sakerna, tex Iaudio X5L.
 
eos30 skrev:
Nej och nej. Du behöver en spelare med USB Host om det ska fungera smärtfritt till båda sakerna, tex Iaudio X5L.

Det blev en Iaudio X5L till sist ändå. Tack för tipset!
Den är inte helt perfekt för mina behov, men det bästa som fanns på marknaden. Att jag inte kan se bilder >2.5mb är ju en rätt kraftig bugg, men samtidigt är det något jag kan leva med. Batteritiden (35h) är ju ultimat för långa resor!
 
Japp, har en X5L själv, och den är ju inte perfekt, men USB Host och batteritiden gjorde att jag köpte en.
 
Snabb?

Ungefär hur lång till behöver den för att tanka ex. 1Gb ur en Canon EOS350D?
Har någon provat med en Archos?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.