ANNONS
Annons

Cosina 70-210mm 4.5-5.6

Produkter
(logga in för att koppla)

Dantie

Ny medlem
Hej! Jag är helt ny här, och det gäller äver på systemkameror! Vi köpte en Sony a33 under mellandagsrean, för vår flicka har flaggat för ett intresse att börja fotografera. Vi förstod ganska omgående att vi behövde ett zoomobjektiv, och när jag letatde i våra gömmor så visade sig att min fru tidigare fått ärva en analog minolta dynax 500 si, och tillsammans med denna ett objektiv som heter Cosina 70-210mm 4.5-5.6 MC Macro. Detta objektiv fungerar med vår nya kamera.
Är det någon som vet vad detta är för ett objektiv? Duger det till vår nya kamera? Var på "kvalitetsstegen" ligger det?

Finns det någon begagnad marknad för den gamla Minolta kameran?

Tacksam för svar
\\Dan

Korta svaret; Lågt - inget.

Lite längre svar; Cosina har genom åren gjort en del fantastiska objektiv, men detta är inte bland dem. De behöver därmed inte heller vara totalkass, utan duger till "vackert-väder-bilder". Försök bara inte utmana gränserna med det. Minolta har gjort ett antal kamerahus som fortfarande är eftersökta - 500si är inte bland dem.

Tackar för snabb respons! Då vet jag läget! Vi kör väl på med detta till vi känner oss mogna att byta upp oss till något bättre!
Mvh
Dan

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto