Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Copyright-"stämpel"

Produkter
(logga in för att koppla)

StarGate

Aktiv medlem
Någon som fått detta att fungera? Oberoende av bildstorlek, upplösning m.m. Som kanske sitter på några färdiga makron och vill dela med sig?

http://www.lynda.com/Photoshop-CS2-training/actions-and-automation/289-2C.html

Det är under kapitel 4, de blå markerade:
Real-world action 1.1: Adding a digital watermark
Real-world action 1.2: Recording the watermark action
Real-world action 1.3: Resizing the watermark

Trist nog så är inte den nedan klickbar, om man nu inte vill pynta en massa pengar.
Real-world action 1.4: Fitting the watermark to a vertical image

Har du förslag på andra lösningar som ser proffsiga ut så är jag öppen för förslag.

http://www.youtube.com/watch?v=JssogKr-Vhk

Jag har skapat ett betteri med olika antal pixlar så att de passar olika beskärningar.

mvh Martin
Snyggt men inte riktigt vad jag var på jakt efter. Jag är mer inne på den diskretare märkningen enligt min länk, möjligen med ändringen att bokstäverna ska vara helt transparanta. Dessutom ska det funka på
vertikala bilder. oavsett upplösning och storlek.

Någon som sitter på ett dylikt makro och vill dela med sig?

Jag pluggar till mjukvaruutvecklare och kan göra ett åt dig, men om det ska vara gratis så kommer det vattenmärka dina vattenmärkningar med mitt namn.

Snyggt men inte riktigt vad jag var på jakt efter. Jag är mer inne på den diskretare märkningen enligt min länk, möjligen med ändringen att bokstäverna ska vara helt transparanta. Dessutom ska det funka på
vertikala bilder. oavsett upplösning och storlek.

Någon som sitter på ett dylikt makro och vill dela med sig?

Det är inte meningen att du ska ta den ordagrant, du kan ändra om den så att den hamnar i ena hörnet eller stående. Och med din font eller storlek Men den talar om hur du gör för att skapa ett macro som inte är speciellt svårt att göra.

Prova så får du se.

Martin

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto