Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Contour Roam
- Trådstartare Gulo
- Start datum
peter schwartz
Aktiv medlem
170 gaders vinkel är väl ganska nära 180 grader, dvs allt som ses framför dig om du slår ut dina armar rakt ut. Vad det innebär i brännvidd vet jag inte, och kan inte heller komma på någon bra anledning till att ta reda på det eftersom brännvidden varierar beroende på format på sensor. -Men bildvinkeln är konstant.
Det här inlägget hjälpte dig nog inte ett skit, efts du har tänkt på något annat som är viktigt för dig. Sorry...
mvh
peter
ps
en faktor att lägga till är förstoringsgraden kanske....
Det här inlägget hjälpte dig nog inte ett skit, efts du har tänkt på något annat som är viktigt för dig. Sorry...
mvh
peter
ps
en faktor att lägga till är förstoringsgraden kanske....
Senast ändrad:
Gulo
Aktiv medlem
Jag har nu kontaktat tillverkaren. Efter första svaret så skrev jag att de måste missförstått mig och förklarade sedan lite utförligare vad jag menade. Men även i det andra svaret så tycker jag inte att de har svarat på min fråga.
Jag trodde att man kan mäta brännvidden på alla kameror och videokamerors linser. Det verkar som det enda som nämns på sådana här typer av kameror är bildvinkeln i grader. Någon som vet varför man inte kan skriva brännvidden? Borde väl vara samma som vilken annan fast glugg som helst?
Egentligen bryr jag mig inte det minsta om denna videokamera. Jag är bara nyfiken på hur det fungerar.
Första svaret:
"The minimum focal distance for all Contour cameras is 500 mm (0.5 m), extending out to infinity."
Andra svaret:
"Our cameras don’t work the way standard camcorders like Sony do. The 2.5 – 62.5 mm spec on the Sony refers to the range of zoom on that model. Contour cameras do not have a zoom function – there is just one fixed frame. What I meant in regards to the 500 mm minimum focal distance is that is the distance at which our cameras will properly focus on a subject. The Sony lens probably has a specialized macro lens that can focus on close-up object (i.e. at 2.5 mm), which a Contour camera cannot do in focus."
Jag trodde att man kan mäta brännvidden på alla kameror och videokamerors linser. Det verkar som det enda som nämns på sådana här typer av kameror är bildvinkeln i grader. Någon som vet varför man inte kan skriva brännvidden? Borde väl vara samma som vilken annan fast glugg som helst?
Egentligen bryr jag mig inte det minsta om denna videokamera. Jag är bara nyfiken på hur det fungerar.
Första svaret:
"The minimum focal distance for all Contour cameras is 500 mm (0.5 m), extending out to infinity."
Andra svaret:
"Our cameras don’t work the way standard camcorders like Sony do. The 2.5 – 62.5 mm spec on the Sony refers to the range of zoom on that model. Contour cameras do not have a zoom function – there is just one fixed frame. What I meant in regards to the 500 mm minimum focal distance is that is the distance at which our cameras will properly focus on a subject. The Sony lens probably has a specialized macro lens that can focus on close-up object (i.e. at 2.5 mm), which a Contour camera cannot do in focus."