Annons

Contax 137MA

Produkter
(logga in för att koppla)

Asyvan

Aktiv medlem
Funkar det att försöka sälja en gammal Contax 137MA med Carl Zeiss 45mm f/2.8? Tänkte isåfall på blocket, men vad begär man? Har noll, absolut noll koll... eller ska man bara ge upp och begrava den i nån gammal väska på vinden?
 
Vad du kan begära beror ju mycket på i vilket skick de är... Gömma dem på vinden tycker jag inte du ska göra... vad är det för fel på att använda dem?
 
Använda dem? Jo det är ju en tanke det med...
Men jag ser hellre att någon annan får nytta av dem och att jag får lite stålar att köpa en nyare kamera för.

Har nån en aning om vad man kan begära tro, skicket är exemplariskt mekaniskt men det där gummiaktiga på kamerhuset har blivit gammalt och slitits bort.
 
Klädseln gör en del...
Jag måste säga att jag inte känner mig helt hundra på den det jag kommer säga nu och hoppas att det därför kan komma ett utlåtande till om priset.
för en 137ma med sliten klädsel skulle jag sätta prislappen mellan 1500 och 2000kr.
Objektivet som du inte skriver i vilket skick det är skulle jag säga vara värt om det ser snyggt ut ca 2500 en bit under eller en bit över beroende på skicket.

Själv tycker jag att du inte ska sälja! 45an är ingalunda ett dåligt objektiv och det överträffar med hästlängder de objektiv som det skulle bli tal om du köper nytt för pengarna du får.
Kamerahuset har jag ingen jättebra koll på men det är ju Contax, inte det bästa huset men på det kan du ju sätta Zeiss optik vilket inte är fy skam.
Jag tycker, konservativ som jag är, att du ska behålla grejorna och ha dem som komplement till din 10D.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.