Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Compact flash Extreme III och Canon 20D. Felbeställning??
- Trådstartare Joa
- Start datum
Extreme I/II/III har inget att göra med CF I/II.
Compact Flash I är såna kort som är tunna.
Compact Flash II är såna kort som är tjocka, t ex microdrives.
Extrembeteckningarna betyder att de har lagt energi på att prylarna är snabba och bra. Det har inget med kompatibilitet att göra.
Compact Flash I är såna kort som är tunna.
Compact Flash II är såna kort som är tjocka, t ex microdrives.
Extrembeteckningarna betyder att de har lagt energi på att prylarna är snabba och bra. Det har inget med kompatibilitet att göra.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Pengar
JO, jo Jocke; men 80 kr er jo 2 stora pilzner....Joa skrev:
Jag bor faktisk på Antarktis ;-)
Skämt åsido, det var i stort sett samma pris (+80kr) så "why not"
//Jocke
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Ja, om du inte tycker om Pilzner....Fodralet är värd 2 kronor och programmet kann du lasta ned gratis på internett.Skalis skrev:
Vet inte hur det är med Ultra II, men till Extreme III följer det med en liten CD-skiva med ett program för dataåterställning för minneskortet (om man av misstag raderat bilder) och ett käckt litet fodral för 2 st kort. Helt klart värt de extra 80 kronorna tycker jag...
Skål!
Nerevarine
Aktiv medlem
BoJohan skrev:
III-kortet borde väl vara lite snabbare vid överföring via kortläsare också? ´
III-kortet var hursomhelst billigare än II när jag köpte mitt så det var inget att fundera över direkt.
Avsevärt snabbare om du har en snabb läsare...tex firewire.
ifo0s
Aktiv medlem
"III-kortet borde väl vara lite snabbare vid överföring via kortläsare också?"
-Precis den anledningen har jag när jag köpte mitt kort. Det går superfort att föra in i datorn. Sen så kanske man har kvar kortet till framtida snabbare kameror. Korten är ändå rätt billiga jämfört med för ett halvår sedan.
"Avsevärt snabbare om du har en snabb läsare...tex firewire."
-USB2.0 är snabbare än firewire400, vilket är det enda jag har sett hittills utrustat i kortläsare.
-Precis den anledningen har jag när jag köpte mitt kort. Det går superfort att föra in i datorn. Sen så kanske man har kvar kortet till framtida snabbare kameror. Korten är ändå rätt billiga jämfört med för ett halvår sedan.
"Avsevärt snabbare om du har en snabb läsare...tex firewire."
-USB2.0 är snabbare än firewire400, vilket är det enda jag har sett hittills utrustat i kortläsare.
Zoso
Aktiv medlem
Jag har bägge varianterna och jag märker ingen som helst skillnad i fart, varken i kameran eller kortläsaren (USB2).
Men jag har inte tagit tid med stoppur, det är möjligt att Extrem kortet är någon sekund snabbare, men det är inget man märker i praktiskt användande.
Jag skulle hellre tagit två pilsner istället för ett Extrem kort
kent.
Men jag har inte tagit tid med stoppur, det är möjligt att Extrem kortet är någon sekund snabbare, men det är inget man märker i praktiskt användande.
Jag skulle hellre tagit två pilsner istället för ett Extrem kort
kent.