Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Community för skribenter?

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Någon som känner till motsvarande typ av site som FS för skribenter? Där man kan diskutera reportage och andra texter. De enda jag funnit när jag sökt är dåligt uppdaterade siter där man kan posta sina dikter... Jag frilansar som fotograf/skribent men i dagsläget är det bara foto som jag kan aktivt få feedback på. Var finns det folk som vill diskutera skrivande, vinklar, ordval, metaforer etc. Minst lika konstnärligt som foto...
Vore även bra för att komma i kontakt med andra skribenter för ev. samarbeten där de söker fotograf.

Det vore inte helt dumt med en sån site faktiskt. Skriver man inte ofta så tycker jag man tappar en viss balans och stil i det som produceras.

Kanonide!

Har själv sökt också men det finns som sagt inte speciellt mycket...

Undrar hur svårt det skulle vara att bygga en sån sida? Inte för att jag själv är ett geni på webbprogrammering...

Jag har på känn att det rör sig ett antal frilansjournalister som både fotar och skriver här på Fotosidan. Kanske kan man få till något med lite samarbete? Så om någon vill göra något en sida typ "där skribenter möts" så hör av er!

/Lasse

Jag undrar hur Fotosidan ställer sig till att skapa en sådan undersida? Eller kanske bara en tråd i forumet. Något vore faktiskt av stort värde. Jag tror att många fotografer inte når ut med sina bilder idag enbart för att de inte litar till sin förmåga att kommunicera i text. Med den feedback man skulle kunna få från en sådan site så kanske de skulle våga ta steget ut och börja sälja repotage till tidningar. Jag mailar denna tråd till FS-ansvariga.
MVH // johan.

läste den tråden, fanns en del intressant men den handlade huvudsakligen om fenomenet multijournalister. Jag efterlyser ett utrymme där man kan diskutera varandras texter likt man kommenterar bilder här på FS. Sedan önskar jag vidare en tråd där man kan bolla reportageidéer, svårigheter mm. Men det kanske är så att FS mest består av fritidsfotografer som inte har några ambitioner om att livnära sig på foto; efterfrågan kanske inte finns.

Det finns en community på internet som heter

ifokus.com. Där kan man bli medlem på den undersajt som passar ens intressen. Jag är t ex medlem på keramik.ifokus.com och foto.ifokus.com.

Om inte just ditt intresse finns representerat så kan man föreslå redaktionen om att starta en sån community.

http://www.ifokus.se/default.aspx

Kanske kan va nåt?

//Ulle

Hej

Jag har faktiskt haft planer på att öppna ett forum där man kan diskutera egna och andras texter och artiklar. Jag håller på och kollar runt lite och är det några som har idéer så skicka dessa till [email protected]

/Tobias

Visst stämmer det att det finns många fotografer som också skriver, och att det därför skulle kunna finnas vissa beröringspunkter. Vi har väl inte direkt haft några planer på att vidga mot detta, men vi kan ju sätta upp detta på förslagslistan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar