Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Cokin filter till Sigma 10-20
- Trådstartare MSLink
- Start datum
jonasy
Aktiv medlem
Du bör nog ha vidvinkelhållaren, har jag kommit fram till (är också intresserad av Cokins filtersystem). Om du ändå inte tänkte använda flera filter på en gång så blir det ingen förlust hursomhelt (vidvinkelhållaren tar bara ett filter till skillnad från det vanliga som tar tre om jag minns rätt).
Björn R.
Aktiv medlem
Jag har samma objektiv och "vanliga" P hållaren. Jag har kapat av yttersta spåret och slipat lite så det blev bra. Men det ligger lite på gränserna för 10mm-läget. Har för mig att vidvinkelhållaren är en P hållare med två spår, har dock ej sett den själv utanbara läst i forumen någon gång.
Skulle man bara ha ett spår kvar skulle det inte bli några problem alls.
Mvh/Björn
Edit: Kanske bara är ett spår som skrevs här över.
Skulle man bara ha ett spår kvar skulle det inte bli några problem alls.
Mvh/Björn
Edit: Kanske bara är ett spår som skrevs här över.
MSLink
Aktiv medlem
Hittade det här till slut
http://www.cokin.com/ico6-WIDE-ANGLE-HOLDER.html
http://www.cokin.com/ico6-WIDE-ANGLE-HOLDER.html
Eveningstar
Aktiv medlem
MSLink
Aktiv medlem
Tack för ditt svar och visning.
Jag beställde ett P-hållare för vidvinkel och kan bara ha ett filter i taget så det bör inte vara något problem vid 10mm läge. Enligt cokin så får man 20% mer och jag vet inte riktigt hur man räknar ut det. Någon här som är bra på att räkna ut det?
Jag beställde ett P-hållare för vidvinkel och kan bara ha ett filter i taget så det bör inte vara något problem vid 10mm läge. Enligt cokin så får man 20% mer och jag vet inte riktigt hur man räknar ut det. Någon här som är bra på att räkna ut det?
Per
Aktiv medlem
Inget svar på frågan, men man kan oxå fundera på om man överhuvudtaget behöver någon hållare. Jag använder väldigt ofta avtonade gråfilter, men har nästan helt slutat använda hållare - det är för det mesta bara onödigt omständigt eftersom det går lika bra att hålla filtret med handen. Då blir det dessutom enklare att justera.
(sen är jag ingen stor anhängare av just Cokins avtonade, men det är en helt annan historia, som dessutom verkar vara beroende av kameramodell)
Per
(sen är jag ingen stor anhängare av just Cokins avtonade, men det är en helt annan historia, som dessutom verkar vara beroende av kameramodell)
Per