Annons

CMS med bra bildgalleri

Produkter
(logga in för att koppla)

Fabianstrom

Medlem
Hej!
Jag är med och startar en fotoklubb inom skolan. Vi ska också ha en hemsida där varje medlem har sin egna blogg och fotogalleri. Därför söker jag ett CMS (content management system) som uppfyller följande krav, antingen inbyggt eller med moduler:

• Har bra funktioner för att visa/hantera bilder
  • Det är lätt att skriva artiklar
  • Är lätt att använda om man inte kan någonting om datorer
  • Har en bra forumdel
  • Är lätt att administrera
  • Utseendet är lätt att ändra
  • Ska gå att publicera på egen hemsida
  • Varje medlem ska kunna ha egna kategorier för sina bilder
  • Allting ska gå att kommentera

Med vänliga hälsningar, Fabian.
Tråden kan flyttas om den ligger i fel forumdel.

Hej!
Jag är med och startar en fotoklubb inom skolan. Vi ska också ha en hemsida där varje medlem har sin egna blogg och fotogalleri. Därför söker jag ett CMS (content management system) som uppfyller följande krav, antingen inbyggt eller med moduler:

• Har bra funktioner för att visa/hantera bilder
  • Det är lätt att skriva artiklar
  • Är lätt att använda om man inte kan någonting om datorer
  • Har en bra forumdel
  • Är lätt att administrera
  • Utseendet är lätt att ändra
  • Ska gå att publicera på egen hemsida
  • Varje medlem ska kunna ha egna kategorier för sina bilder
  • Allting ska gå att kommentera

Med vänliga hälsningar, Fabian.
Tråden kan flyttas om den ligger i fel forumdel.

Du använder "lätt" på flera ställen. Generellt går det inte att svara på sådana frågor eftersom man måste veta exakt vad användaren har för kunskaper. Det finns inget CMS som är så enkelt att en person utan kunskaper kan använda det.

Joomla, Drupal och Wordpress är tre system som du kan använda i det här fallet. Om de är lätta kan bara du avgöra. Inget av dem har dock helt färdiga lösningar där du enbart behöver "trycka på knappen" för att allt ska fungera.

Att det ska fungera "out of the box" är inget som jag kräver, snarare är det viktigt att nybörjare har lätta att komma igång med systemet. För mig (som sätter upp hemsidan) kan tröskeln ligga relativt högt.

Att det ska fungera "out of the box" är inget som jag kräver, snarare är det viktigt att nybörjare har lätta att komma igång med systemet. För mig (som sätter upp hemsidan) kan tröskeln ligga relativt högt.

Jag tror inte det finns enklare CMS än de tre jag nämnde. Inget av dem har dock alla de funktioner du efterlyser som standard utan du får själv "bygga" webbplatsen på det sätt du vill ha den med hjälp av de tillägg som alla tre CMS:en har.

Jag tror inte det finns enklare CMS än de tre jag nämnde. Inget av dem har dock alla de funktioner du efterlyser som standard utan du får själv "bygga" webbplatsen på det sätt du vill ha den med hjälp av de tillägg som alla tre CMS:en har.

Ok, tack i alla fall. Lutar nu åt att jag bygger allt från grunden (då jag redan har skrivit bild-delen som jag vill ha den).

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto