ANNONS
Annons

Clas Ohlson lägger ner (..fotokemi)

Produkter
(logga in för att koppla)

millimeter

Aktiv medlem
Clas Ohlson säljer inte längre fotokemi, såg jag idag. Det kanske är gammalt, ingen kanske bryr sig, men ändå. Tråkigt.

Clas Ohlsson hade ju inte direkt några storförpackningar som blir billigare att köpa. Annars skulle jag gärna handlat t.ex Kodaks Unifix i 5l där. Nu hade de ju bara Polymax i halvliters (vilket är samma som Unifix fast i mindre och dyrare förpackning) så då fick det vara för min del. Man köper ju inte dyrare än nödvändigt. Synd att de slutar men kanske inte förvånande då de som fortfarande håller på med svartvit film och kopiering köper lika billigt hos specialfirmor som Photax som dessutom har de betydligt billigare storförpackningarna..

Graal skrev:
Clas Ohlsson hade ju inte direkt några storförpackningar som blir billigare att köpa. Annars skulle jag gärna handlat t.ex Kodaks Unifix i 5l där. Nu hade de ju bara Polymax i halvliters (vilket är samma som Unifix fast i mindre och dyrare förpackning) så då fick det vara för min del. Man köper ju inte dyrare än nödvändigt. Synd att de slutar men kanske inte förvånande då de som fortfarande håller på med svartvit film och kopiering köper lika billigt hos specialfirmor som Photax som dessutom har de betydligt billigare storförpackningarna..

Ja, du har rätt. Alla orter har ju dock inte fotobutiker med rätt grejer, men Photax finns ju alltid.

Nu är såklart inte Clas Ohlson någon perfekt värdemätare, men alla funderar väl över framtiden för analogfoto och huruvida *allt* kommer att försvinna eller om det även fortsättningsvis (dvs om tio år, inte tio månader) kommer att finnas en marknad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar