Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CHDK Canon Ixus 90 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

Kidcrash

Avslutat medlemskap
Var på Elgiganten idag och lyckades boka en Canon Ixus 90 IS (kommer imorgon) för 1490 kronor, tänkte ha den som pocketkamera när jag inte orkar bära med mig min DSLR.
Men skadad som man är vill man ju gärna få ut RAW och lite annat godis ifrån ixusen som Canon fått för sig att låsa in. PÅ CHDK:s hemsida finns det dessvärre bara Firmwarehack upp till IXUS 80. Är skillnaden så pass stor mellan firmwaren att jag kanske måste vänta tills de är klara med 90:an, eller kan det funka med samma? Kanske någon som testat?

Tack på förhand!
 
Var på Elgiganten idag och lyckades boka en Canon Ixus 90 IS (kommer imorgon) för 1490 kronor, tänkte ha den som pocketkamera när jag inte orkar bära med mig min DSLR.
Men skadad som man är vill man ju gärna få ut RAW och lite annat godis ifrån ixusen som Canon fått för sig att låsa in. PÅ CHDK:s hemsida finns det dessvärre bara Firmwarehack upp till IXUS 80. Är skillnaden så pass stor mellan firmwaren att jag kanske måste vänta tills de är klara med 90:an, eller kan det funka med samma? Kanske någon som testat?

Tack på förhand!

OT

funderar själv på att byta upp mig från Ixus65 som jag är canon nöjd med
hoppas det finns kvar imorgon
hittar inget på deras sida iaf
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.