Annons

CF-problem?/Err 99 på EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

subuotis

Medlem
Som rubriken lyder, för några veckor sen helt oförhappandes började kameran strejka, totalt!
Det enda som går att göra är fokusera, när man knäpper bilden så låser sej kameran och CF-indikatorlampan lyser fast tills dess att man tar ut batteriet/batterierna. Trycker man några extra gånger på avtryckaren när den låst sej kommer err99 upp på displayen.
Det går heller inte bläddra i menyn eller kolla på bilder i kameran, varken innan eller efter man tryckt på avtryckaren.

Jag har testat att byta minneskort, plocka bort batterigreppet, byta objektiv och rengöra kontaktytorna på både hus och objektiv, no luck so far tyvärr :(

Är det nån som har haft liknande problem och funnit en lösning? Vore mycket tacksam för hjälp då jag inte har ekonomin att köpa en ny kamera på ganska länge som det verkar!


Mvh

Tobbe
 
err99 är en slask-kod och kan i princip innebära vad som helst. Jag hade err99 på min 40d och det var spegel mekanismen som hade gett sig.
 
Piratoptik

Hej som föregående säger är det en samlingskod för oförutsedda fel, har haft samma problems med en 350 med ett monterat Sigma 400/5.6 en inlämning av objektivet hade kunnat åtgärda felet.
 
Yes har googlat mej till att err99 beror på "övriga-fel".

Men jag har endast canons egna optik och har ju beprövat att rengöra kontaktytor osv.
Har en liten tanke om att det kan ha blivit något fel i kamerans programvara helt oförhappandes, iochmed
att det liksom hänger sej och inte går att bläddra i några menyer el dyligt.

Då är ju frågan om hur man lyckas göra en firmware-uppdatering när det inte går att komma in i menyn, men jag ska nog försöka mej på det och se vad som händer.

Tack för era svar anyways! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.