Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Centrering i Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Rocky_MediuM

Aktiv medlem
Tjing!

Sitter och försöker lägga en bild så centrerat som möjligt i Lightroom och kom att tänka på att i andra program finns en automatisk centrering, oftast, men jag kan inte hitta någon sådan i LR. Är jag blind eller måste jag sitta och pilla på marginalinställningarna själv för att få det centrerat?

Det är väl default centrerat när man går in i skrivmodulen. Har aldrig behövt centrera.

Skrev ut ett foto idag utan att röra några inställningar och det var inte centrerat. Skiljde ganska mycket på topp/botten och höger/vänster. Ändå så såg det ut som att fotot låg i centrerat läge när jag var inne i Lightroom.

Skrev ut ett foto idag utan att röra några inställningar och det var inte centrerat. Skiljde ganska mycket på topp/botten och höger/vänster. Ändå så såg det ut som att fotot låg i centrerat läge när jag var inne i Lightroom.

När jag skriver ut så blir bilderna centrerade, kan ev. skilja nån mm på längden men aldrig på höjden. Kan det vara nån inställning i skrivare? Eller vilket fack som används?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar