Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CD-ROM med programvara till 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Per_R

Avslutat medlemskap
Jag har lyckats med konsstycket att slarva bort min CD med alla programvaror till min 350D

Jag behöver installera dessa på nytt på en ny dator. Kan någon hjälpa mig var jag kan ladda ner dessa program.
På Canons sidor så hittar jag bara Updates av de olika programmen.

Eller kan någon bränna en CD och skicka tiill mig. Jag betalar gärna material och frakt.(Hör av er i så fall till 070-3975828)
 
prova packa upp uppgraderingen först. det är en självuppackande fil, men den lär gå att packa upp.

då kan man nyinstallera.

Det är samma CD till alla Canoncamror, så ju nyare ju bättre.

Maila om det skiter sig.
 
Det fungerade inte. Programvaran krävde att originalprogrammet skulle vara installerat.

Andra förslag på var jag kan ladda ner programvaran.
 
När du laddat ner uppdateringen, så högerklicka på filen och packa upp den med valfritt zip-program. (winzip t ex) så hittar du i den mapp du packar upp till dels en fil som heter update installer och sen en undermapp som heter install, däri ligger ytterligare en mapp som heter common som du hittar install.exe som kan köras löst utan att du har programmet i en äldre version på datorn.

Så har jag gjort och det funkar.
 
Jag hittade aldrig några ZIP:ade uppdateringar på Canons supportsida. Jag hittade bara .exe filer. Canons support kunde inte hjälpa mig utan tyckte otroligt nog att jag skulle betala för ett helt nytt manualpaket inkl CD! Man har ju trots allt bara lagt ner några 10.000-lappar på Canon de senaste åren som kund.

Så jag fick söka mig runt i gråzonen och hittade till slut hela CDn som image-fil för nerladdning på nätet efter mycket letande. Så efter en bränning av ny CD är jag igång igen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.