Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CD, DVD & VHS-omslag

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredde75

Medlem
Tja!

Jag är också nybörjare på Photoshop, jag har version 7 på svenska. Jag är intresserad av att skapa egna omslag som passar till CD, VHS & DVD. Jag har måtten, men vet inte riktigt hur man gå till väga i Photoshop. Tex baksidan på cd-n så ska hela bilden vara exakt 13x17cm men omslaget ska bara vara 11,8x14,80cm Dessutom vill jag ha merkeringar för de kanter som ska "vikas ner".

Kan någon hjälpa mig med detta.

Vänligen kontakta mig på [email protected]

Jag vill nog påstå att om du har möjlighet så komponera det i ett typeset'er(tror jag det heter) program såsom Pagemaker(numera InDesign, så är dessa klart bättre lämpade än photoshop.

Såvida du inte bara har en färdig bild då du bara borde kunna skala till rätt storlek och printa.

Annars att införskaffa en bok i grunderna är starkt att rekomendera. Allting går att göra, på flera olika sätt oftast.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar