Annons

Casio EX-F1 Exilim Pro + premiere 4.0

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoAJS

Ny medlem
Har goda vitsord om Casios EX-F1 Exilim pro.
Dess tekniska prestanda är bra på det den bekriver sig kunna göra.
Använder idag Photoshop elements 6.0 till foton.


Men till frågan någon på detta forum kanske kan svara på:
Bakgrundsfakta
Jag har Adobe Photoshop Premeire 4.0 för redigering av filmsekvenser.

Casion tar i formatet (enligt dem): the compression method is H.264/AVC. The compression method also can be referred to as H.264/MPEG-4 AVC.
Redigeringsprogrammet som följer med Casion är starkt begränsat och sparar efter redigering i annat format. Och hittills verkar premiere sakna codecs för formatet.

De skriver: Adobe Premiere Pro CS3 and Adobe Premiere Elements 4 do not natively support the AVCHD format.
This document explains available third-party solutions that will add support for the AVCHD format to Premiere pro CS3 and Premiere Elements 4. http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb403297&sliceId=2

Har någon en vettig lösning på detta?
Jag vill helst slippa konverteringsförluster av större omfattning och samtidigt helst kunna utnyttja adobes system för att få en bra ordning.

Tacksam för all hjälp!...
 
Jag har tyvärr inget svar - dock ett dylikt problem.

Tog på mig uppgiften att rädda ett raderat filmklipp från just en Casio EX-F1. Jag har fått ut MOV-filen från minneskortet, men filmklippet kan jag inte spela upp i något av de program och codecpaket jag testat.
Filen kan förstås vara skadad men jag har efter lite googlande kommit fram till att EX-F1'ans MOV-filer är lite knepiga och inte helt följer standarden på codecen. Har någon förslag på hur jag ska lyckas med att visa klippet?

Jag har inte tillgång till kameran i fråga för att ta ett nytt filmklipp och testa om det är en fråga om codec eller filskada, vi lånade ett demoex till jobbet för att testa hur duglig kameran är på att fånga snabba rörelser i en offsettryckpress i 1200 bilder per sekund. Trots den låga upplösningen såg det rätt bra ut, iaf tillräckligt bra för felsökning av mekaniken vid snabba händelseförlopp. Försäljaren som "demade" kameran fipplade bort allt på mitt minneskort som jag tänkt utvärdera under helgen. Vilken butikskedja det var kanske man inte behöver avslöja, men han var ingen expert på området - även om han tappert försökte få det att låta så ;)

Någon vänlig själ som har en EX-F1 kanske vill filma ett kort klipp i 1200 fps och maila till mig (azghoul [snabel-a] gmail [punkt] com), så kan jag prova om det går att spela upp med den mjukvara jag testat på den eventuellt korrupta filen.

Det vore mycket uppskattat.
 
ANNONS