Annons

capture One PRO 5,1 vs LR3 avseende redigeringsmöjligheter för bästa IQ

Produkter
(logga in för att koppla)

nalleg

Aktiv medlem
Om man bortser från möjligheten till databashantering utan enbart ser på redigeringsmöjligheterna- för att få bästa möjliga bildkvalite- vad anser ni om dessa båda rawkonverterare?

:* kameraprofiler

* Brushantering

* Tonalitet (nyansrikedom på färgerna)

* Dynamisk omfång

* Detaljeringsgrad

* Interface

* Annat

Jag avser landskaps-naturfotografering och andra typer av foto utanför studio . Användermig av Nikonsystem

Senast ändrad:
Om man bortser från möjligheten till databashantering utan enbart ser på redigeringsmöjligheterna- för att få bästa möjliga bildkvalite- vad anser ni om dessa båda rawkonverterare?

:* kameraprofiler

* Brushantering

* Tonalitet (nyansrikedom på färgerna)

* Dynamisk omfång

* Detaljeringsgrad

* Interface

* Annat

Jag avser landskaps-naturfotografering och andra typer av foto utanför studio . Användermig av Nikonsystem

Det spelar föga roll vad andra tycker. De rawkonvertare som finns idag ger alla mer eller mindre bra bildkvalitet. Det enda rätta är att du själv testar dig fram vilken rawkonverterare du trivs bäst med och som bäst motsvarar de kvaliteter du är ute efter.Själv använder jag tre rawkonverterare: View NX, Lightroom 3 och Raw Therapee 3. Den sistnämnda ger fantastisk upplösning och mikrokontrast med sin AMaZe algoritm men är långsam.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar