Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Capture One 21 ny version

Produkter
(logga in för att koppla)

alfin

Aktiv medlem
Nu finns en ny Capture One 21, ver 14.3, som jag tror kommer att tilltala en del. De har slagit ihop exportfunktionen och outputfliken till en ny exportfunktion med alla variablerna samlade på ett ställe. Nu mycket enklare. Dessutom är alla bilder som ska exporteras i proof-läge med automatik, så att man ser dem exakt som de blir efter export (Martin Hertsius!). Finns också en förbättrad automatisk maskeringsfunktion; Magic Brush som verkar klart mycket mer Photoshop klass. En genomgång av nya funktionerna finns här:

Alltid lika läskigt med uppdateringar. Ska det bli bättre på bekostnad av något som blir sämre, som man sen inte kan ångra? 😂

Sen jag började med betalversionen och "sessions" (samma varje gång) så funkar C1 faktiskt ungefär som jag vill. Även om det är väldigt mycket trögare att göra masker, pjattning och sånt än i PS, men det är ju i alla fall en valmöjlighet. Det jag önskar mig mest är att själva browsern var på samma sida som bilderna, men det kanske är nån inställning som jag missat. Ologiskt att ha den tillsammans med alla reglagen för efterbehandling.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar