Annons

capture NX

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobber

Aktiv medlem
Har laddat ner en demo version av Capture NX 2 och testat lite och jag måste säga att jag är imponerad av programmet
Konrollpunkterna är helt suveräna,när det gäller att korrigera olika delar av en bild
Sitter och plöjer igenom Jason Odells ebook,lite maffigt på engelska dock,men framåt går det
Alla med Nikonkameror skulle jag rekommendera att testa programmet,lite annat gränsnitt än photoshopmiljön,men man anpassar sig snabbt
Synd att programmet inte är mer uppmärksammat i form av böcker och artiklar i tidningar

Tobbe

Det är bara att gratulera och önska lycka till. Har kört det själv tillsammans med ViewNX i ett antal år. Det får ske något stort för att jag skall byta bort det. Det enda jag inte fått att funka är utskrift men det gör jag från PS Elements, för övrigt det enda jag använder det programmet till :) /Frode

Det är bara att gratulera och önska lycka till. Har kört det själv tillsammans med ViewNX i ett antal år. Det får ske något stort för att jag skall byta bort det. Det enda jag inte fått att funka är utskrift men det gör jag från PS Elements, för övrigt det enda jag använder det programmet till :) /Frode

Vad har du för problem med utskrifter? Jag tycker det fungerar som en dröm till hör och häpna en Canon-skrivare.

/Karl

Vad har du för problem med utskrifter? Jag tycker det fungerar som en dröm till hör och häpna en Canon-skrivare.

/Karl

Nja, jag har väl inte kikat så mycket på det, får göra ett nytt försök. Jag har för mig att det vara en massa parametrar som inte går att ställa in. Kör på en Epson A2 skrivare så det är papperstyper, profiler mm som måste anges. Skall som sagt ta en titt igen.

/Frode

Nja, jag har väl inte kikat så mycket på det, får göra ett nytt försök. Jag har för mig att det vara en massa parametrar som inte går att ställa in. Kör på en Epson A2 skrivare så det är papperstyper, profiler mm som måste anges. Skall som sagt ta en titt igen.

/Frode

Valen är tämligen sparsamma i Capture NX, men Canondrivrutinen popar upp med alla dom valen när jag väl skriver ut. Resultatet blir i alla fall väldigt bra.

/Karl

Programmet är bra på det mesta men har i mina ögon två svagheter. En liten som går att leva med och som kan vara en katastrof. Den lilla rör segheten i gränssnittet. Då CNX arbetar i realtid med den verkliga filen så måste filen räknas om för varje förändring du gör så kan programmet i bland kännas lite segt. Dett kan jag leva med. Värre är hanteringen av större mängder filer. Själva batchkörningen vid tex konvertering är inga problem men om man som jag ofta vill/behöver pilla lite på många filer före konvertering så är gränssnittet och tidsåtgången för detta horribelt......

Valen är tämligen sparsamma i Capture NX, men Canondrivrutinen popar upp med alla dom valen när jag väl skriver ut. Resultatet blir i alla fall väldigt bra.

/Karl

Kikade igen på utskriftshanteringen och den verkar allt för bökig och dessutom fattas en del viktiga inställningsmöjligheter. Vad gäller utskrift får jag fortsätta med att spara som TIFF och göra de ti PS Elements vilket funkar bra. /Frode

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto