Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Capture NX på ENG ist för SV..

Produkter
(logga in för att koppla)

Olivlunden

Aktiv medlem
Hej!

Jag har precis gjort en ominstallation av Capture NX på Mac OS X 10.4.9. Programmet rullar lika fint som innan men nu körs det på engelska istället för på svenska, vilket är lite irriterande.

Tidigare har programmet (1.1 - 17736) fungerat bra på svenska. Vad kan ha hänt? Någon inställning som jag glömt att kolla?

Vet inte om det är annorlunda med Macversionen men för Widowsversionen är det helt olika installationsfiler för de olika språkversionerna, Tror att du helt enkelt har laddat hem fel spåkversion från Nikon eller ?

Det trodde jag också! Jag har dubbelkollat. Installationstexterna är på svenska men programmet envisas med att köras på engelska. Ja, tack så mycket för tipset iallafall!

Om jag hade detta problem, skulle jag kontakta Nikons support. De brukar kunna ge hjälp snabbt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto