Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canvas size fast på ett lager, går det?

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
Om jag öppnar en ny bild i PS så kan jag ju med Canvas Size utöka "ramen" runt bilden för att få en snygg inramning, men om jag har klistrat in bilden i ett dokument som ett eget lager kan jag då välja att utöka endast det lagret på ett enkelt sätt, för kör jag men canvas size nu så utökas ju hela bilden, dvs bakgrunden och inte endast det lagret.
Mvh
/Anders
 
Om jag öppnar en ny bild i PS så kan jag ju med Canvas Size utöka "ramen" runt bilden för att få en snygg inramning, men om jag har klistrat in bilden i ett dokument som ett eget lager kan jag då välja att utöka endast det lagret på ett enkelt sätt, för kör jag men canvas size nu så utökas ju hela bilden, dvs bakgrunden och inte endast det lagret.
Mvh
/Anders

Vad är det du vill göra? Alltså vad ska du göra med utökningen?
Är bakgrundslagret större än lagret du vill utöka?

Du kan ju om du markerar lagret du ska utöka, så går du på Select ->modify -> expand
 
Satt mest och lekte lite innan jag skapar en fotobok och tänkte lägga på lite ramar.
Funkade bra med ditt förslag.

Kom även på att jag kan ju köra det som smarta objekt och på så sätt lösa det.

Tack för hjälpen
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.