Annons

Canonservice i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

ankarback

Aktiv medlem
Behöver serva och reparera min kamera och blev rekommenderad Assist workshop i farsta av canon. När jag kom dit hade dom stängt och en sur gubbe meddelade att det var canon som tvingat dom att stänga. Tydligen visste inte canon om det själva?! Full koll tydligen...

När jag ringde tillbaka till canon så säger dom att det enda alternativet är en verkstad i Mölndal.
Känns inte så kul att skicka en kamera för drygt 60000kr med posten. Är det någon här som vet något alternativ?

Canon skickade ut ett mejl om detta igår. Tydligen ska det gå att lämna in kameran på Scandinavian Photo eller Goecker i Stockholm utan kostnad.

Om du ändå skulle skicka in din kamera till Canon RCC med Posten så skicka med företagspaket och ange försäkringsvärde. Jag har för mig att de har försäkring upp till 50000 kr.

Canon utvecklar och stärker sin service!

Avancerade och högpresterande foto- och videoprodukter kräver avancerade och högpresterande mät- och kalibreringsutrustningar.

Det är därför extra viktigt att reparation och underhåll av din Canonutrustning utförs där spetskompetensen och de rätta tekniska förutsättningarna finns.

Detta erbjuder vi på vårt egna nordiska regionala kompetenscenter, Canon RCC, i Göteborg. Här säkerställer vi att din reparerade Canonprodukt bibehåller sin höga kvalitet enligt fabriksstandard även efter utförd reparation.

Här kan du lämna in din Canonprodukt!

Som alternativ till att lämna in eller skicka in din Canonprodukt direkt till oss på Canon RCC kan du från den 1 april lämna in din Canonprodukt till någon av Scandinavian Photos butiker i Sverige samt till Goecker i Stockholm för fri leverans till Canon RCC i Göteborg.

Omfattas inte produkten eller önskad åtgärd av garanti kan du redan vid inlämnande få reda på vad reparationen kommer att kosta genom att välja vårt Fastpris enligt gällande prislista.

Vid val av Fastpris-reparation erbjuder vi dessutom, för Canons professionella foto- och videoprodukter, 12 månaders garanti.

Undantaget från Fastpris-villkoren är om produkten visar sig vara stöt-, vätske- eller partikelskadad. Våra tekniker gör då ett kostnadsförslag på den uppskattade totala reparationskostnaden som vi ber dig ta ställning till.

Vid val av kostnadsförslag eller övrig betalservice lämnar vi som vanligt 6 månaders reparationsgaranti på den utförda åtgärden.

Vi erbjuder givetvis även reparationer till Fastpris på våra konsumentmodeller. Dessa omfattas i samtliga fall av 6 månaders reparationsgaranti.

Senast ändrad:
Tack för snabbt svar Magnus! Konstigt att Canon själva inte vet om detta. Ringde dom idag på förmiddagen och dom hänvisade till Assist.
Då lämnar jag in kameran hos Scandinavian Photo istället, det blir ju lika smidigt.

Tack för snabbt svar Magnus! Konstigt att Canon själva inte vet om detta. Ringde dom idag på förmiddagen och dom hänvisade till Assist.
Då lämnar jag in kameran hos Scandinavian Photo istället, det blir ju lika smidigt.

Sånt händer på stora företag när man först ska hålla något hemligt och sedan kommunicera ut det snabbt och försöka nå alla.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar