Annons

Canons EOS 7D - refresh på gång?

Produkter
(logga in för att koppla)

sommarvila

Ny medlem
Hej!

Jag är väldigt sugen på att byta upp mig till en Canon EOS 7D, och funderar på huruvida det finns någon "risk" att det dags för en mark II / 8D inom en snar framtid? Jo, jag vet att man alltid kan vänta på något bättre runt hörnet, men om det rör sig om en väldigt snar framtid så känns det kanske dumt att inte vänta. Jag har försökt googla utan någon större framgång, även om många inlägg från slutet av 2010 och början av 2011 pekade på en refresh av något slag under slutet av 2011.

Är det någon som vet något?

Tack, och hej!

/Stefan

Jag har haft samma fundering och säkert många med mig! Vad jag däremot kan tycka mig se är att prisena har dalat ganska rejält på 5DmkII det senaste halvåret så vi kanske kan förvänta oss något där i första hand? Iofs så kan dom väl mycket väl lansera nya uppdaterade varianter av både 7D och 5D samtidigt!
Är det någon som tror att det blir några evolutionära hopp i utvecklingen av ny 7D? Inte jag, men man kan aldrig veta. Jag tror att jag kommer klara mig väldigt bra med nuvarande 7D som jag planerar att köpa då jag byter från en 400D och således gör det evolutionära hoppet med det bytet.!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto