Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canons cashback-kampanj – strul

Produkter
(logga in för att koppla)

peteros

Ny medlem
Jag köpte ett 70-200 4.0L från Cyberphoto när de hade ett erbjudande för endast 4995:-
Cyberphoto har en länk till Canons cashback kampanj + att de hjälpte mig med information ang, serienummer och vad som skall anges för information när man ansöker om cashback, så Cyberphoto såg inget som skulle kunna strula med detta.

Idag fick jag då ett svar från Canon där de avslår min ansökan om cachback pga. "Ogiltigt serienummer". Då jag har angett numret exakt som det står på kvittot och jämfört med kartongen till objektivet där samma nummer är angivet, dock med lite paranteser här och var.

Är det någon som har lyckats få ut ersättning från Canons kampanj som kan tala om vad Canon vill ha för info, eller är denna kampanjen bara en bluff för att locka folk till att köpa deras produkter?

Det brukar inte vara några problem med Canons cash back progam. Förutom att det brukar ta lite tid förståss...

Kolla noga på objektivet. Om jag inte missminner mig så ska serienumret på det objektivet stå på metallringen som ligger mot kamerahuset då det är monterat. Kolla en gång till och om det är korrekt angivet så ta kontakt med Canon direkt.

Tack för info. det står ett nummer där UZ#### där #= 1 siffra kan detta stämma så rapporterar jag in det till Canon snarast.

Nix inget där, däremot sitter det ett nummer på samma ställe där Canon har det på sina "fixed focal length" linser som de beskriver i samma dokument som du länkar till.
Men det är samma nummer som de 6 sista i deras sträckkod op kartongen, förstår inte att de inte klarar ut att förstå sina egna beteckningar :)

Tack för all hjälp!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto