Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canonblixt med Elinchrom skyport

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Har handlat ett set med Elinchrom Skyport sändare och tre mottagare som ska användas med en 580 EXII, en 430 EXII och en Nikon SB24. 430 saknar pc-synkuttag så jag tänkte handla en blixtsko med synkuttag för detta. En leverantör säger dock att detta inte fungerar "så bra" med Canons blixtar. En gammal tråd säger dock att det funkar. Jag har skrotat mina Cactusar och köpt Elinchrom för att få driftsäkerhet utan att bli utfattig. Vad har ni för erfarenheter ang. Canonblixtar med externt synkuttag?

Har handlat ett set med Elinchrom Skyport sändare och tre mottagare som ska användas med en 580 EXII, en 430 EXII och en Nikon SB24. 430 saknar pc-synkuttag så jag tänkte handla en blixtsko med synkuttag för detta. En leverantör säger dock att detta inte fungerar "så bra" med Canons blixtar. En gammal tråd säger dock att det funkar. Jag har skrotat mina Cactusar och köpt Elinchrom för att få driftsäkerhet utan att bli utfattig. Vad har ni för erfarenheter ang. Canonblixtar med externt synkuttag?

Handlaren vet inte vad han pratar om. Det funkar utan problem om du köper rätt blixtfot. Hama adaptern som har artikelnummer 6950 är den du skall ha.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar