Annons

Canon vs Panasonic

Produkter
(logga in för att koppla)

Lillen23

Avslutat medlemskap
Skall välja någon av dessa 2st kamrorna men vet inte vilken jag skall välja, Tänkte man kunde få lite hjälpr på traven;)
Kamrorna som det gäller mellan är:

*Canon Powershot SX20 IS

*Panasonic Lumix DMC-FZ38 svart

En kompis sa till mig att man INTE skulle ha en kamera med AA batterier, vilket Canon har, Vad tycker ni?
Skall ta kort på diverse bilar och då behöver jag en bra vidvinkel och diverse närbilder.
Skall även fota lite i naturen när man är ute och går osv...

Behöver nu alltså hjälp att välja.
 
Jag har en FZ18 som jag är rätt nöjd med. Distorsionen är låg och ljusmätningen funkar bra. Canon-kameran har förmodligen betydligt mer distorsion och vissa Canon-kameror brukar överexponera.
 
Jag har en FZ-28 som jag fotat mycket med. Jag är amatörfotograf, men du kan kolla in min fotoblogg om du vill. Där har jag ganska många bilder tagna med denna. Då kan du få dig en uppfattning om hur FZ-38 är i bildkvalitet. Bilderna på min blogg är oftast tagna med auto eller programläget. FZ-38 är marginellt bättre än FZ-28. Jag är helt klart nöjd med min FZ-28. Har numera en Nikon D5000 som jag nyligen köpt, men kommer troligen behålla FZ-28 som extrakamera när jag vill ha en lättare kamera med mig.

Min fotoblogg: http://amatorfotograferna.blogg.se/

MVH/Danne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.