Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon Speedlite
- Trådstartare Leonard91
- Start datum
larjo
Aktiv medlem
Om du tänkt köpa nytt så är 430EX är ju en utgående modell. (Men det kanske du redan vet).
Detta är nytt på EX430 II:
20% kortare uppladdningstid mellan exponeringarna
Tystare än föregångaren
Förbättrad/stabilare blixtfot
I manuellt läge kan blixten finjusteras med 1/3 steg
Blixten kan styras fullt ut via kameran (där kameran stöder detta).
Vet inte om blixtstyrning fungerar på en 450D då jag har en 40D. Men det blir väl ändå att köra manuellt, om du inte tänkt skaffa en ST-E2 eller liknande som för över data.
/Lars
Detta är nytt på EX430 II:
20% kortare uppladdningstid mellan exponeringarna
Tystare än föregångaren
Förbättrad/stabilare blixtfot
I manuellt läge kan blixten finjusteras med 1/3 steg
Blixten kan styras fullt ut via kameran (där kameran stöder detta).
Vet inte om blixtstyrning fungerar på en 450D då jag har en 40D. Men det blir väl ändå att köra manuellt, om du inte tänkt skaffa en ST-E2 eller liknande som för över data.
/Lars
Leonard91
Aktiv medlem
Jag har nog i åtanke att köpa en begagnad blixt, oavsett vilken modell jag väljer.
Men min fundering är så här att om jag börjar med en billig radiosändare så tappar jag automatiken och då spelar det egentligen ingen roll vilken blixt jag väljer. Men om jag då har köpt en Canon 430 EX II, så kan jag senare uppgradera till en ST-E2 sändare så att automatiken fungerar med den blixten igen. Det finns alltså större möjligheter för utveckling av mitt "blixt-system" om jag väljer en Canon EX 430 II, eller tänker jag fel nu?
Men min fundering är så här att om jag börjar med en billig radiosändare så tappar jag automatiken och då spelar det egentligen ingen roll vilken blixt jag väljer. Men om jag då har köpt en Canon 430 EX II, så kan jag senare uppgradera till en ST-E2 sändare så att automatiken fungerar med den blixten igen. Det finns alltså större möjligheter för utveckling av mitt "blixt-system" om jag väljer en Canon EX 430 II, eller tänker jag fel nu?