macgunde
Aktiv medlem
Har planer på att investera i en kompakt som komplement till mina DSLR. Har kört med enklare ixus och andra liknande kompakter innan, men stör mig på att jag inte kan ställa in tillräckligt mycket manuellt på dessa. Jag reser relativt mycket och har ibland varken tid, ork eller är på rätt plats för att ta upp en stor DSLR och vill ha en mindre er anonym kamera med inställningsmöjligheter för att ta både snapshots och bra foton med en tanke bakom. De kameror jag kollat på är Canon S95, Canon G12 och Panasonic Lumix DMC-LX5. Den förstnämnda har ett fickformat vilket känns attraktivt samt bra ljusstark stor bländare. G12:an är smidigare att hantera snabbt med inställningsmöjligheter med rattar osv. LX5 är ett mellanting vad jag förstått.
Just nu ligger S95:an närmst för inköp, men vill bolla inköpet med andra på forumet. Kanske det inom kort kommer uppdateringar dvs ny modeller av dessa kameror? vad tror ni, vilken ska köpas..?
Tack på förhand!
Daniel
Just nu ligger S95:an närmst för inköp, men vill bolla inköpet med andra på forumet. Kanske det inom kort kommer uppdateringar dvs ny modeller av dessa kameror? vad tror ni, vilken ska köpas..?
Tack på förhand!
Daniel