gaisaren gbg
Aktiv medlem
Hej min fråga är till er alla ägare av canon s90,får man bra kort med kameran om man använder autoläget på isotalen. Att jag frågar är på grund av att jag inhandlade fujifilms ny exlusiva kompaktkamera. Resultatet blev med auto tagning katasrofalt. Många kort togs med isotal 800-1600 mitt på dagen inomhus. Resultat otroligt mycket brus.Butiken gjorde ett test på en annan kamera med samma resultat vilket fick mig att lämna tillbaaks kameran.Därför undrar jag om isotalen ligger på en bra nivå på automatik och inte sticker iväg på för höga isotal.
Sen undrar jag ochså när man vill fota manuelt hur fungerar isoinstållningen då? har hört att man ej då kan använda autoiso utan måste ställa in manuellt.
Samt blir det bra nattkort med automatik eller måste man fota manuellt.
Hoppas verkligen någon svarar på detta inlägg då det betyder mycket för mig då jag ska köpa en ny kamera,
Sen undrar jag ochså när man vill fota manuelt hur fungerar isoinstållningen då? har hört att man ej då kan använda autoiso utan måste ställa in manuellt.
Samt blir det bra nattkort med automatik eller måste man fota manuellt.
Hoppas verkligen någon svarar på detta inlägg då det betyder mycket för mig då jag ska köpa en ny kamera,