Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon s5 eller Panasonic dmz fz18?

Produkter
(logga in för att koppla)

ebba01

Ny medlem
Jag har tänkt att köpa en kamera som jag lätt kan bära med mig, och funderar på att köpa en canon s5 eller panasonic dmc fz 18 - som har fått toppbetyg på cyberphoto. Men jag är ganska kräsen och vill ha en kamera som ger bra bilder.
Min fråga är....vet någon om en kamera med 18x zoom ger sämre bilder än en kamera med 12x zoom?
Blir bilderna väldigt mycket skarpare med en systemkamera som ex. nikon d40 (som jag också har funderat på)??

/Maria

ebba01 skrev:
Jag har tänkt att köpa en kamera som jag lätt kan bära med mig, och funderar på att köpa en canon s5 eller panasonic dmc fz 18 - som har fått toppbetyg på cyberphoto. Men jag är ganska kräsen och vill ha en kamera som ger bra bilder.
Min fråga är....vet någon om en kamera med 18x zoom ger sämre bilder än en kamera med 12x zoom?
Blir bilderna väldigt mycket skarpare med en systemkamera som ex. nikon d40 (som jag också har funderat på)??

/Maria

Väldigt mycket skarpare behöver de inte bli, däremot kommer de ha betydligt större dynamiskt omfång bl.a.
Ska du välja mellan s5 och fx18 så skulle jag ta fx18, fungerar faktiskt riktigt bra (men en systemkamera är en systemkamera)

Tack för ditt svar, ska åka och kolla panasonicen. Den har ju faktiskt fått riktigt bra recensioner i test. =)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto