Annons

Canon S3is uppgr mot 450d eller 40d??

Produkter
(logga in för att koppla)

Orpheus

Medlem
--------------------------------------------------------------------------------

Hej
Sliter mitt hår över detta dilemma.

Har en S3is långzoom som jag är väldigt nöjd med förutom i sporthallar,kyrkor och liknande miljöer,det är ju alltså brushanteringen som är det största problemet.

Har nu en budget på ca 8000kr till en ny kamera och då undrar jag Vad ni skulle valt?

Jag har inget emot beggagnade prylar.

En Canon 450d med flera objektiv,kanske en extern blixt,eller en Canon 40d med enbart kitobjektiv.

40d har ju snabbare sekvenstagning 6.5 bilder mot 3.5 bilder med 450d.

Räcker brushanteringen i 450d till mina behov?

Storleken på 450d gör mig inget då jag är van o trivs men s3:an men jag tycker att huset är plastigt.

Sa någon Nikon D80???

Alla synpunkter och råd är välkommna:)
 
Gjorde samma resa i våras. Mitt val blev 450D, Canon var givet eftersom menyer etc i S3:an ärvts från deras systemare. Du kommer känna igen dig, fast hitta en massa ny funktionalitet :)

Jag gillade storleken på S3:an, och tyckte att 450D var grymt stor. 40D är *mycket* större. Fast en del tycker 450D är en pyttekamera som inte går att hålla i. Nikon D80/D90 ligger mittimellan dom. Du ska defintivt gå in i en affär och känna på dom allihop och se vad du tycker.

Brus och bildkvalitetsmässigt ligger dom allihop på liknande nivå, det mesta beror på om du har råd med dyra, skarpa & ljusstarka gluggar. Oavsett val så kommer brussteget vara gigantiskt mot din S3:a.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.