Annons

Canon RCC och skärpa på 40d

Produkter
(logga in för att koppla)

mbjornbe

Aktiv medlem
Vill bara dela med mig lite av mina erfarenheter.
Köpte en Canon EOS 40D förra hösten och har varit oerhört nöjd med denna kamera med undantaget att jag upplevt mina bilder som "oskarpa". Har även postat om råd här på fotosidan.
Då jag är relativt ny fotograf är man lite osäker på om man som fotograf brister i kunskap och själv är orsaken till denna oskärpa. Men efter att ha köpt nya objektiv ett antal gånger tog jag beslutet att lämna in kameran för justering.
Fick tillbaka kameran i fredags och dom hade "bytt firmware till 1.0.8 och justerat AF".
Tog kameran på en testrunda i dag i skogen och kan bara konstatera att efter att ha granskat bilderna, det är en oerhörd skillnad i skärpan till det bättre.
Känns oerhört bra att nu ha en utrustning som levererar vad man förväntat sig, stor eloge till Canon som tolkade ärendet som "godwill"

Numera en glad fotograf!

/Michael Björnberg
 
Vad kul att du är nöjd nu! Men kan inte låta bli att tycka att du är alldeles för snäll mot Canon, en kamera för så många tusenlappar ska ta-mig-*** vara korrekt "inställd/justerad/etc" från början.

Dåligt av Canon!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.