Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon PS S90 - kondens?

Produkter
(logga in för att koppla)

sebbfolk

Aktiv medlem
I sommar så upptäckte jag att det blev en vit suddig fläck precis i mitten på skärmen och sedan även på bilderna jag tog med min S90 så fort ljuset föll in det minsta mot objektivet. I medljus syntes ingenting. När jag kikade in i objektivet kunde jag se att där fanns något som såg ut som en liten, liten luftbubbla.

Någon som känner igen detta och har någon idé om vad det kan vara, och om det går att göra något åt saken?

I butiken där jag köpte den trodde de att det kunde ha bildats kondens i kameran. De försökte få kontakt med Canon-verkstaden för att höra om de kände igen problemet, men trots upprepade påstötningar fick de inget svar.

Kameran är bara drygt två år gammal och i princip obrukbar. Det känns frustrerande att inte få någon hjälp från tillverkaren. Försäkringsbolaget ger mig 600 kr i ersättning (motsvarande modell idag S100 pris - 45% i åldersavdrag - självrisken). Haha!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.