Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon program för nerladdning av bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

jannemix

Aktiv medlem
Hej . min dator ville inte vara med mig längre,så det blev en ny.
Där hade jag ett gammalt program som kände av datumen på bilderna och stoppade de i en nya -
mappar med rätt datum för alla bilder jag tömde från minneskorten.
Så finns det någon som har en aning vad det var för program?
mvh jannemix
 
Zoombrowser



Följer med pgm på CD til lkameran. Tyvärr endast uppgradering för nedladdningn. Men brukar finnas vänliga personer här som kan skicka en kopia på CD... Tyvärr kommer jag inte åt mina CD för nästa vecka.
 

Bilagor

  • ZB-.jpg
    ZB-.jpg
    92.4 KB · Visningar: 252
Hej . min dator ville inte vara med mig längre,så det blev en ny.
Där hade jag ett gammalt program som kände av datumen på bilderna och stoppade de i en nya -
mappar med rätt datum för alla bilder jag tömde från minneskorten.
Så finns det någon som har en aning vad det var för program?
mvh jannemix

Hej Janne,

Det är nog Canons EOS Utility som laddar ner bilderna och sorterar dom efter datum och Tibor har nog rätt att även zoombrowser gör samma sak.
 
Senast ändrad:
Ja; EOS Utility öppnar en meny där man kan ladda ner. JAg tror att det som sker är att nerladdningen startar Zoombrowser.
Jag använder aldrig Canon programmen sedan jag började köra Lightroom - endast DPP som i vissa fall ger bättre RAW konvertering än LR.

På bilden nedan är "monitor Folder" ljus medan "Start download images" är grå då jag inte hade någon kamera ansluten.
 

Bilagor

  • eosutil-.jpg
    eosutil-.jpg
    58.2 KB · Visningar: 224
hej igen

Ja; EOS Utility öppnar en meny där man kan ladda ner. JAg tror att det som sker är att nerladdningen startar Zoombrowser.
Jag använder aldrig Canon programmen sedan jag började köra Lightroom - endast DPP som i vissa fall ger bättre RAW konvertering än LR.

På bilden nedan är "monitor Folder" ljus medan "Start download images" är grå då jag inte hade någon kamera ansluten.

Nu vet jag varför inte inte ville som jag ville ville inte?
De program som är med de äldre canonerna fungerar inte i 64b utan i 32b går det bra.
Jag har alla gammla mjukvarorna kvar på cd men visste inte namnet på filerna.
Tack alla.
Nu skall jag jaga reda på en gammal windows skiva.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.